Գործնական քերականություն

Վարժ. 70

Ունենալ ժամանակի մեքենա, չափազանց անհնարին է թվում: Կարծում եմ, որ շատ մարդիկ կցանկանան ունենալ ժամանակի մեքենա, որպեսզի տեսնեն անցյալը և ապագան: Այդ ժամանակի մեքենան շատ կօգնի թ՝ե մեծերին, և թ՝ե փոքրերին, որպեսզի ուղեն իրենց սխալները, որոնք թույլ են տվել կյանքի ընթացքում: Ժամանակի մեքենան կօգնի նրանց, ովքեր ճակատագրական սխալ են թույլ տվել իրենց կյանքում:

Վարժ. 71

Տղան ընկերոջ մասին ասում էր, որ ինքը վախենում է օձի լեզվից, ինչդեռ նա գիտե, որ օձը լեզվով միայն հոտոտում ու շոշափում են:

Աղջիկը զարմացած նայեց տատին. ինքը նրան այդքան ոգևորված չէ՞ր տեսել. ի՞նչ է:

Աղջիկը զարմացած նայեց տատին. նա իրեն այդքան ոգևորվախ չէ՞ր տեսել. ի՞նչ է:

Ծերունին տղայի կողքին նրա մանկությունն էր հիշում:

Ծերունին տղայի կողքին նստած իր մանկությունն եր հիում:

Գայլը նրան համոզում էր, որ նա չի վաղենում շներին:

Գայլը իրեն համուզում էր, որ ինքը չի վաղենում շներից:

Վարժ. 72

  1. Քրիտին Լիսկևիվիչը կատարե՞լ է շուրջերկրյա ճանապարհորդություն:2. Քրիստին Լիսկևիչը շրջակայե՞լ է Երկիր մոլորակի շուրջ:

Վարժ. 73

Ա պատմվացքի և Բ պատմվացքի իմաստները նույն էին, բայց շարադասությունը և բառերը ուրիշ էին:

Վարժ. 74

Ի՞նչը կարող է լինել այս պահից առավել հաճելի: Ցանկացած ժամանակաշրջան էլ իրեն յուրահատուկ հրաշքն ունի, հարցը նրանում է, թե արդյո՞ք ուզում ես ընդունել այն, թե՝ ոչ: Ես գրկաբաց ընդունել եմ նրան և այստեղ, այս պահին ինձ համար չկա առավել լավ պահ, քան «հիման» ու «այստեղը»:

Կարծում եմ, որ մարդկությանը պետք չէ ժամանակի մեքենա, չէ որ ամեն ինչ իր հունով պետք է ընդանա:

Վարժ. 75

Ա. Ամերիկացի գիտնականների հետազոտություններից պարզվել է, որ մարդն օրական միջին հաշվով կես ժամ խոսում է:
Բ. Մարդն օրական խոսում է միջին հաշվով կես ժամ: Դա պարզվել է ամերիկացի գիտնականների հետազոտություններից:

Նախադասությունների տարբերությունն այն է, որ Բ-ում նախադասությունների տեղերը փոխված են, և Ա նախադասությունում միտքը գրված է մեկ նախադասությամբ, իսկ Բ-ում նույն միտքը գրված է երկու նախադասությամբ:

Ա. Լեհական Ենջուվեյ փոքրիկ բնակավայրն ամբողջ Եվրոպայում հայտնի է եզակի ժամացույցների թանգարանով, որտեղ չորս հարյուր ժամացույց է ցուցադրված:
Բ. Լեհական Ենջուվեյ փոքրիկ բնակավայրն ամբողջ Եվրոպայում հայտնի է եզակի ժամացույցների թանգարանով: Այտեղ չորս հարյուր ժամացույց է ցուցադրված:

Ա նախադասությունում միտքը գրված է մեկ նախադասությամբ, իսկ Բ-ում նույն միտքը գրված է երկու նախադասությամբ:

Ա. Դրանց մեջ է նաև արեգակնային մի ժամացույց, որը պատրաստվել է տասնվեցերորդ դարում:
Բ. Դրանց մեջ է նաև արեգակնային մի ժամացույց: Դա պատրաստվել է տասնվեցերերդ դարում:

Ա նախադասությունում միտքը գրված է մեկ նախադասությամբ, իսկ Բ-ում նույն միտքը գրված է երկու նախադասությամբ:

Ա. Թանգարանի այցելուներն անպայման մտում են նաև գրադարան, որտեղ կարդուն են ժամացույցների և նրանց պատմության մասին:
Բ. Թանգարանի այցելուներն անպայման մտնում են նաև գրադարան: Այնտեղ կարդուն են ժամացույցների և նրանց պատմության մասին:

Ա նախադասությունում միտքը գրված է մեկ նախադասությամբ, իսկ Բ-ում նույն միտքը գրված է երկու նախադասությամբ:

Վարժ. 76

Արագիլին հարցրեցին, թե իմաստուն հավք ինչու ես անվերջ մի ոտքի վրա կանգնում:

Գարնանը մոծակը դուրիս եկավ ուղտի ականջից, ուղղեց թևիկներն ու տզզաց, որ շնորհակալ է հյուընկալության համար, թե բարեկան մնաս բարով ես գնում ոմ:

Ուղտը վիզը ծռեց, մի կերպ տեսավ իր հետ խեսեղ մոծակին և ասաց, թե դու ով ես, քեզ չեմ ճանաչում:
Մոծակը թռավ առյուծի մոտ ու ձայն տվեց, թե ես քեզանից չեմ վախենում, որովհետև դու ինձանից ուժեղ չես:

Վարժ. 78

Գնացքը մոտենում էկայարանին:

Գնացքը արագ մոտենում է մարդաշատ կայարանին:

Կետը թափահարեց պոչը:

Օվկիանոսում կետը թափահարեց իր հսկա պոչը:

Բազմությունն պասում է:

Մարդկանց բազմությունը սպասում էր օդանվակայանում չեմպիոնի ժամանումին:

Կրիաները դուրս եկան ափ:

Կրիաները իրենց բներից դանդաղ դուրս եկան ափ:

Վարժ. 79

ա) Տնային, մարդկային, տղային, կապկային, լեռնային:
բ) Ձգան, փական, իշխան, ձկան, վիպասան:
գ) Պապոնք, մերոնք, ձերոնք, զարթոնք, հոնք:
դ) Համառորեն, տնօրեն, վեհորեն, անսրտորեն, մարդկայնորեն:

Վարժ. 80 Երկխոսություն

Ին՞չ գեղեցիկ և լուսավոր դահլիճ է,- բացականչեցի ես:

Միգուցե դպրոցի ավարտական միջոցառումը անկացնեք այստե՞ղ,- ասաց Անին: Կհրավիրենք մեր հարգելի տնօրենին, և սիրելի ուսուցիչներին,- պատասխանեցի ես:

Դահլիճը կզարդարենք փուչիկներով և ծաղիկներով,- լսվեց Գևորգի ձայնը:

Դահլճից կհնչեն շնորհավորանքներ և բարեմաղթանքներ, որոնք ուղված կլինեն ավարտականներիս,- ասացի ես:

Կարծում եմ, միջոցառումը պետք է ավարտել, այս գեղեցիկ երգով, <<Ու հնչեց զանգը հնչեց,  ու հնչեց վերջին անգամ>>: Ին՞չ եք կարծում շատ կհուզվենք այս երգի ներքո, — հավելեցի ես:

Վարժ. 81

Վերադառնալ՝ ո՞ւր, ինչի՞ն:

Տուն, երկիր, միտք, կարծիք:

Վերադառնալ տուն:

Անդրադառնալ՝ ինչի՞ն, որտե՞ղ:

Միտք, հայելի, ջրեր, ապակի, կարծիք:

Անդրադառնալ կարծիքին:

Վարժ. 82

եռնային հովիտներում գիշերը ձյուն է սպասվում, իսկ հովիտներում՝ անձրև:

Աշուն էր, զովաշունչ ու պայծառ աշուն, ինչպիսին սովորաբար լինում է Արարատյան դաշտում:

Այդ ջրերը ձյան հալոից կամ հորդառատ անձրևներից վարարում էին դաշտում բնական ավազններ էին գոյանում:

Կարդացի անունս մի ոտանավորի տակ ու ինձ թվաց, որ իմ այդ ստորագրութունը ոսկե տառեով է տպած:

Ով մինն ուներ, տասն եմ արել:

Այն օրից, ինչ գյուղ էր եկել, անցել էր ուղիղ մեկ ամիս:

Հյուրերին առաջմորդեց դեպի տաղավար, որը գտնվում էր բակի խորքում:

Բոլորը նկատեցին, որ ձնկորսներն ափ դուրս եկան:

Նա մեծահռչակ զորավար էր, ու երկրների կուսակալ:

Նրանք նույն ուղղությամբ չէին գնում, միմյան չէին հանդիպում:

Այդ հնեաբանը, ու թանգարանի տնօրենը նոր քննության գաղափարին չընդիմացա:

Վարժ. 83

Ուզում եմ մի դեպք պատմել: Ամերիկուհի Արդատ Էվիտը կյանքում առաջին անգամ էր օդանավից պարաշյուտով թռչում, բ

այց ճիշտ նշանակված տեղում վայրէջք կատարեց: Անփորձ վայրէջք կատարեց,թև կինը յոթանասունչորս տարեկան էր, բայց նրա թռիչքը աելի հաջող էր, քան նրա հետ ցատկող պարաշյուտիստ աղջիկներից շատերինը: Թռիչքը նրան մեծ բավականություն պատճառեց:

Վարժ. 84

Սպիտակ մշուշի միջից հազիվ էի նշմարում աչքից հետզհետե անհետացող կածանը:

Գյուղացիներից ոմանք վազում  էին վերջին դդումները թողած բանջարանոցները:

Նրան զարմացրեց անծանոթ մարդկան ներս գալը:

Մատիտը մի պահ ձեռքին մնաց բերդի մուտքը նկարելիս:

Վարժ. 85

Հիվանդության պատճառով դասի չգնացի:

Տղան լավ էր զգում, որ կարողացավ ընկերներին պաշտպանել:

Ո՞վ քեզ դրդեց այդ արարքին:

Թողեց իր հոտն ու գնաց լույսի ուղությամբ:

Հոմանշային բառերը փոխում են նախադասության իմաստը: (Ես ընտրել եմ ճիշտ հոմանիշները):

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s