Գործնական քերականություն

Վարժ. 101

Բոլորը  վախացել էին: Տիեզերանավը մխրճվում էր երկնքի մեջ: Վախից բոլորը բղավում էին:

Տիեզերանավը անսարք է,- ասում էր ուղևորներից մեկը:

Կողքի նստած մարդը քնել էր, և ոչինչ չէր լսում: Ուղևորը վախից սկսեց բղավել և լացել, իսկ կողքի քնած մարդը, այդ ձայներից արթնացավ: Եվ հարցրեց.

-Ին՞չ է եղել: Ինչո՞ւ ես լացում:

-Արդեն մխրճվում ենք երկնքի մեջ, ինչպե՞ս չլացեմ:

-Ամեն ինչ լավ կլինի, մի մտածիր: Կոչ եմ անում պահպանեք հանգստություն, որպեսզի անխափան թռիչք լինի:

Ուղեկցորդները օգնում էին ուղևորներին, և հանսգտացնող դեղեր էին տալիս: Դժվար, բայց հաջող ճանապարհորդություն եղավ:

Վարժ. 102

Աղջկա մազերը գնալով ավելի էր երկարում:

Պարանը այնքան ձգեցին, որ պատռվեց:

Աղքատ տղամարդը ուզում էր հարստանալ:

Խեղճ ու կրակ թափառականը, հօգնել էր թափառականի թշվառ կյանքից:

Տոնածառը զարդարել էին տարբեր գույներով:

Անձրևից հետո դուր եկավ տարբեր երանգների ծիածանը:

Վարժ. 103 

Ամառվա փուշը՝ ձմեռվա նուշը:

Բարեկամ կորցնելը հեշտ է, թե՞ գտնելը դժվար:

Դուրսը՝ քահանա, ներսը սատանա:

Գիտունին գերի եղիր, մի եղիր անգետին սիրելի:

Իր աչքի գերանը չի տեսնում, ուրիի աչքի շուղն է տեսնում:

Վարժ. 104

Դժգույն-գունատ, անպոչ-պոչատ, անկուռ-կտնատ (անթև), անքուն-, անքուն-քնատ ,անգլուխ-գլխատ:

Վարժ. 105

Նա սրում էր թուրը:

Մսրա Մելիքին չհաջողվեց Դավթին իր սրի տակով անցկացնել:

Առանց աղի ուտելիքը անհամ է:

Նա աղի արցունք էր թափում:

Մարտը գարնան առաջին ամիսն է:

Մարտի դաշտում թեժ պայքար էր ընդհանում:

Միամիտ ձեռքս ընկավ որդի կծած խնձորը:

Իմ որդին իմ հպարտությունն է:

Վարժ. 106

Մեր  բակը

Մեր բակը…Մեր բակ ասելով, միանգամից ողջ մանկությունս աչքիս առջև է գալիս: Մանկություն` մեր կյանքի ամենաերջանիկ, ամենաուրախ ու անհոգ ժամանակահատվածը` լցված արցունքներով ու ժպիտներով, որոնք որ չեմ կարող մոռանալ ողջ կյանքիս ընթացքում: Ա~խ,ինչքան եմ կարոտել այդ ժամանակները,երբ չեինք մտածում ոչ մի բանի մասին,մեզ միայն հետաքրքրում էր այն,թե ինչ խաղանք ու ինչպես զվարճանանք:Երբ չէինք ճանաչում ինքներս մեզ ու շրջապատող աշխարհը տեսնում էինք պայծառ գույներով, վառ երանգներով:

Մեր բակը մյուս բոլոր բակերի նման է: Մեր բակը շատ մեծ է ու գեղեցիկ: Շրջապատված է երկու կողմից ծառերով, մանավանդ թթենիներով: Հիշում եմ մանուկ ժամանակ խաղընկերներիս հետ բարձրանում էին այդ ծառերի վրա: Ուշադրություն չեինք դարձնում մեր ծնողների զայրույթը:

Հիմնականում բակում խաղում ենք՝ գործնագործ, վալեյբոլ, յոթ քար, բռնոցի…

Այս նոր աշխարհը՝ համակարգիչներով ու հեռախոսներով լի փոխեց մեր կյանքը: Այս պահին ավելի շատ համակարգչով են զբաղված լինում, և օրեցօր հեռանում ենք իրական աշխարհից…

Բայց մեր մանկությունը միշտ կմնա մեզ հետ,քանի որ ունենք հիշողություններ, որոնք երբեք չեն թողնի մոռանալ այդ հրաշք պահերը….

Վարժ. 107

Ժովորդուները, ժողովուրդներին, աստղանդիտակը, ապակեգործներն, աստղադիտակը, ապակեգործներն, Եվրոպացիներն, արևածաղիկը, Ամերիկան, արժածաղիկը, Եվրոպացիները, Ամերիկան, Եվրոպացիները, արևածաղիկը, Ամերիկան, տաճարը, տաճարն, տաճարը:

Վարժ. 108

Գոյության կռվում կենդանիները թշնամանում են, բայց և շատերն էլ բարեկամանում և օգնում են միմյանց: Ափամերձ կղզիներում հաճախ միլիոնավոր թռչուններ են միասին բնադրում: Թռչնաշուկաներ են կոչվում այն վայրերը, որտեղ նրանք հատկապես շատ են: Ճիշտ է, երբեմն թռչունները կռվում են, բայց թշնամիներին միասին են հալածում: Մրջյուններն էլ ուտիճների հետ են ընկերություն անում: Այդ փոքրիկ աշխատավորները փնտրում գտնում են ուտիճներին, պահպանում նրանց ու նրանց ձվերը, մի ծառ-բնակավայրից մյուսը տանում: Ծովապուտ կոչվող կենդանին ծաղիկի է նման: Նրա տեսքով խաբված ձկներն անզգուշորեն մոտ են լողում ծաղկաթերթերի նմանվող շոշափուկներին, որոնք անմիջապես բռնում են ավարը: Բայց ծովապուտն ինքը տեղից տեղ շատ դանդաղ է շարժվում: Նա մենակյաց խխունջին է հեծնում ու առաջ գնում: Նույնիսկ խեցգետինն ինքն է հարմար ծովապուտ փնտրում, որ իր խեղուն նստեցնի ու ման տա: Ծովապուտն էլ իր շոշափուկներով նրա թշնամիներին է խրտնեցնում: Ճապոնական ծովում երբեմն ծովապուտի տեղը բռնում է շարժվել չկարողացող ուրիշ կենդանի՝ սպունգը: Թեև սպունգը թշնամիներին վախեցնել չի կարող, բայց նա էլ իր մարմնով քողարկում է անպաշտպան խեցգետնին: Նման փոխհարաբերություններ կան նաև բույսերի միջև:

Վարժ. 109

Հյուրերի բազմությունը շարժվեց դեպի դահլիճ և սկսեց աղմկել:

Հյուրերի բազմությունը շարժվեց դեպի դահլիճ, և ներկայացումը սկսվեց:

Արդեն մի շաբաթ ուշացրել եմ խոստացածս նվերն ու շատ եմ ամաչում:

Արդեն մի շաբաթ ուշացրել եմ խոստացածս նվերը, ու նա կարծում է, որ էլ չեմ սիրում իրեն:

Տղաները սկյուռին հավանաբար մոռացել էին կամ գիտակցաբար էին թողել այնտեղ:

Տղաները սկյուռին հավանաբար մոռացել էին, կամ ինչ-որ մեկը գողացել էր նրան:

Վարժ. 110

Դավաճանել ընկերոջը:

Դավաճանել սեփական սկզբունքները:

Ուրանալ ծնողներին:

Ուրանալ հայրենիքը:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s